Uw traditionele ICT dienstverlener is u dankbaar!

Uw traditionele ICT dienstverlener is u dankbaar! Uw problemen zijn voor hem Euro’s. Dat ziet u vervolgens weer in de hoogte van uw factuur. Dus gaat het goed met uw ICT partner. Dan heeft u waarschijnlijk problemen gehad. Dan is die hoge factuur dus extra zuur.

Het ligt ook in de lijn der verwachting dat problemen vaak niet structureel worden opgelost. Tenzij u daar specifiek om vraagt en bereid bent daarvoor te betalen. De ICT partner zal daar zelf niet in investeren.

Dit traditionele ICT beheer model wordt ook wel “Break/Fix” genoemd. Uw ICT gaat stuk en uw ICT partner reageert en repareert dit op basis van nacalculatie. Soms is het een bewuste keuze om voor dit model te kiezen; bijvoorbeeld bij specialistische applicaties waar de ICT partner geen kennis van heeft. Vaker wordt dit model gebruikt omdat de ICT partner te stap naar een “Managed Services” model nog niet heeft gemaakt of niet wil maken.

Het “Managed Services” model wordt afgerekend tegen een vooraf afgesproken tarief. Vaak per apparaat of gebruiker. De ICT partner krijgt dus niet meer per probleem per uur betaald. Sterker nog. Als u problemen heeft worden de uren die nodig zijn om dit op te lossen in mindering gebracht op zijn marge. Dus zal hij alles aan doen om problemen te voorkomen voordat deze voorvallen.

Uw kosten worden dus inzichtelijk en voorspelbaar. Wanneer de ICT partner z’n werk doet binnen het “Managed Services” model, en hij zorgt ervoor dat problemen voorkomen worden. Dan houd u een veel beter gevoel over aan het betalen van die factuur.

Wytze Aalbers
Gepassioneerd help ik bedrijven en instellingen met ICT bedrijfsdoelstellingen te behalen. Door de beheerder van de ICT portefeuille bij te staan met een moderne visie en strategie creëer ik overzicht. Bij veranderingen of verbetering op gebied van ICT en organisatie adviseer en coördineer ik om tot het gewenste resultaat te komen.